Pneurevue.cz » Aktuality » Obchod » Na „wow“ to není, ale každá podpora je dobrá
Jedním z témat příštího čísla Pneu revue, které vychází za měsíc, bude analýza spotřebitelských soutěží a dalších podobných akcí na podporu prodeje. Připomeneme několik soutěží letošního jara, promluví jejích organizátoři a zástupci různých stupňů obchodu. Přinášíme malý úryvek z připravovaného článku.
Ne že by různé typy her a soutěží na podporu prodeje byly něčím novým, ale letos jako by se s nimi minimálně v oblasti prodeje pneumatik koncovým zákazníkům roztrhl pytel. Výrobci pneumatik zřejmě usoudili, že během lockdownu mají lidé více času, a proto je větší šance, že hru na sociálních sítích zaregistrují a bude je motivovat k nákupu právě jejich pneumatik. Ať tak či onak, pro nás to byla příležitost se nad akcemi tohoto typu zamyslet a zjistit názory jejích vyhlašovatelů i těch, kterým mají pomáhat k větším prodejům.
Zeptali jsme se obchodníků:
- Myslíte si, že spotřebitelské soutěže, ale i různé typy dárků, dovedou nějak zásadně ovlivnit prodej pneumatik v dané době, nebo jsou pouze výkladní skříní nápadů marketingových týmů?
- Utkvěla vám v paměti nějaká podobná akce (podpora prodeje, soutěž…) z minulosti, která byla něčím zajímavá?
Natálie Karasová
marketingová manažerka
Tirex Tyre
"Působíme v oblasti B2C, takže informace o vlivu spotřebitelských soutěží a dárků na prodej pneumatik máme pouze zprostředkované – od našich zákazníků. My jsme ti, kteří spíše dárky od výrobců ve velkém rozvážejí našim partnerů na jednotlivá prodejní místa. Upřímně řečeno, necítíme v tomto směru nějakou velkou inovaci; plyšové hračky, palivové poukázky, automobilová chemie jsou fajn, ale nevzpomínáme si na nic v poslední době, kde bychom opravdu řekli „wow. Na druhé straně, tato marketingová podpora je důležitá a naši partneři ji samozřejmě vyžadují" (...)
Vojtěch Schwangmaier
ředitel e-shopu
Pneumatiky.cz
"Spotřebitelské soutěže mohou být účinný způsob, jak s relativně nízkým rozpočtem oslovit velký počet zákazníků. Je však třeba promyslet, co čekáte, že soutěž vašemu podnikání přinese. Ne vždycky totiž musí být jejím cílem okamžitá podpora prodeje. Například u některých velkých soutěží výrobců pneumatik, které probíhají v tuto chvíli, je hlavním cílem navázání či posílení vztahu se zákazníky." (...)
Petr Chvojka
marketingový manažer a člen představenstva
GPD, a.s.
(...) "A z eventů pro obchodníky, servisy, prodejce se přešlo k rozdávání peněz, aut a zážitků pro koncové zákazníky. Stejně tak dnes značky běžně (nebo jejich marketingové agentury) komunikují na sociálních sítích přímo se zákazníky. Je to efektivní a může to být i levnější. A díky tomu dokáží pracovat na lepší brand awareness (známost, povědomí o značce, pozn. red) a tím docílí toho, že si zákazník jde přímo pro konkrétní pneumatiku. Až sem je to všechno zalité sluníčkem. Důležitý bod ale nastává ve správné komunikaci celé soutěže. Pokud do ní správně zapojíte i prodejní mezičlánky (servisy, e-shopy, dealery, prodejce atd), kteří navíc mohou být motivováni stejnou cenou, extra bonusem za registraci zákazníků z jejich regionu atd., může se jednat o velmi povedenou kampaň. Takovému stavu říkám hybridní obchodních kanál B2B2C. (...)
"A vzpomínka? Narcistně zmíním můj vlastní nápad." (...)
Celý článek si přečtěte v Pneu revue č. 2/2021.
Foto: Continental