Pneurevue.cz » Aktuality » Obchod » Multiznačkový velkoobchod
Fenomén multiznačkového velkoobchodu s pneumatikami není na trhu odjakživa, začal se formovat až koncem 90. let minulého století. Žádný prodejce pneumatik nemůže vystačit pouze s jednou značkou a jednou cenovou úrovní. Pneuservis dnes nechce držet velké skladové zásoby, očekává širokou nabídku, rychlé dodání a samozřejmě dobré ceny. To je velká příležitost pro multiznačkové velkoobchody. Jedním z nich je společnosti FR Pneu, sídlící na okraji Velkých Přílep u Prahy na místě s krásným výhledem na Říp a v ulici pojmenované po krásné herečce Daně Medřické. Na otázky odpovídá ředitel společnosti Vitalij Podgorňak v cyklu rozhovorů u příležitosti 25. výročí našeho časopisu, které vyšly jako příloha Hospodářských novin a týdeníku Ekonom.
Jste česká společnost se zahraničními vlastníky, působící v oblasti dovozu a distribuce pneumatik. Takový byznys je určitě těžké založit, a ještě těžší udržet. Je něco, čím jste se chtěli od konkurence odlišit, v čem cítíte, že můžete být lepší?“
Snažíme odlišit od konkurence šíří naší nabídky – zaměřujeme se sice na ekonomický segment, ale zároveň máme v nabídce i značkové pneumatiky za vyšší ceny. Pro nás je důležitý poměr ceny a kvality. Snažíme se zákazníkům nabízet jakýsi „zlatý střed“, tedy zajímavý produkt za rozumnou cenu.
Sami na český trh některé značky dovážíte, jiné kupujete od jiných dovozců a dále prodáváte. Můžete jmenovat, které značky a aktivity představují váš core business?“
Těžiště našeho podnikání leží samozřejmě v prodeji pneumatik – dovážíme zboží značek ALTENZO, KAMA, TRACMAX, Zeetex OTANI a Altaishina. Kromě toho nabízíme i aluminiová kola značky SKAD, schválená Ministerstvem dopravy. Jako doplňkovou službu máme v portfoliu také prodej a výměny čelních skel na osobní i nákladní automobily a průmyslovou techniku.
Významnou část ve vašem portfoliu tvoří nákladní pneumatiky. Jak vnímáte současnou situaci v sektoru silniční autodopravy a jaké pneumatiky čeští dopravci převážně poptávají?
Autodopravu pochopitelně hodně ovlivnila koronakrize a s ní související opatření. Firmy celkem logicky začaly šetřit, a to samozřejmě i na pneumatikách. Chtěli bychom věřit, že teď poptávka opět poroste, ale bohužel vidíme, že tržby u nás stále klesají. Odrážejí se v tom úsporná opatření autodopravních společností, jichž se krize dotkla velmi citelně.
Jak odhadujete vývoj trhu v České republice po prázdninách – očekáváte oživení prodeje pneumatik, nebo další odklad nákupů a vyčkávání?
Jak už jsem zmínil, prodeje pneumatik pro nákladní automobily teď stagnují. Autodopravci jsou zkrátka ve složité situaci – přiškrcením ekonomiky jejich byznys utrpěl. Doufáme ve zlepšení, ale zatím nevíme, jak se situace vyvine. Naopak u osobních automobilů jsme optimisté a počítáme s tím, že po prázdninách prodeje porostou. Víme, že ne všichni zákazníci na jaře přezuli, a tak budou na zimu potřebovat nové pneumatiky.
Můžete vyjmenovat nějaké zajímavé produkty, které se chystáte uvést v nejbližší době?
My se vlastně pořád snažíme vymýšlet něco nového a vyvíjet se, aby se s námi zákazníkům a partnerům lépe obchodovalo. Například pro velkoodběratele chystáme nové B2B stránky, kde budou mít na jednom místě kompletní informace o tom, co máme na skladě a kolik co stojí. Pro partnery jsme spustili službu odložené platby WeTrade společně s ČSOB.
A abychom byli blíž zákazníkům, postavili jsme nový sklad s prodejnou v Brně a v nejbližší době tam otevřeme i pneuservis. Kromě toho průběžně rozšiřujeme sortiment a doplňujeme jej o nové značky.
FRPNEU.cz
Internetový obchod s pneumatikami a alu koly. Vznikl už v roce 2008, ale maloobchod a velkoobchod s pneumatikami je jádrem jejího byznysu až od roku 2012. Kromě toho má také širokou nabídku čelních skel a poskytuje i služby pneuservisu. Provozuje již několik poboček, nově také na Moravě.