Pneurevue.cz » Aktuality » Obchod » Michelin plně převzal Allopneus
Zpráva z léta letošního roku dokazuje, že zájem výrobců pneumatik o větší kontrolu nad obchodem trvá a dokonce sílí. Michelin plně ovládl přední francouzský e-shop Allopneus, němž od roku 2015 vlastnil 40 %. Michelin nyní (citujeme prohlášení) „hodlá rozvíjet své znalosti o chování zákazníků a nákupním procesu, a tak i nadále nabízet nejvyšší možnou profesionalitu od on-line vyhledávání informací až po montáž pneumatik.“
Rozvoj elektronického obchodování je jedním ze střednědobých strukturálních trendů na trhu s pneumatikami a jeho význam ještě posílil v důsledku omezení, která postihla celý svět z důvodu pandemie. Michelin uvádí, že vyhledávání informací on-line, chcete-li předprodejní průzkum, dnes provádějí dva ze tří motoristů hodlajících nakupovat nové pneumatiky. Výsledkem takového průzkumu je, že 15 procent těchto lidí dokončí celý nákup on-line – což je trend, který by měl v následujících letech posílit. V důsledku toho je udržení strategické pozice v on-line obchodu s pneumatikami jedním z klíčových cílů skupiny Michelin. Ostatně ve stejném roce, kdy Michelin koupil 40procentní balík v Allopneus, ovládla jiný e-shop ve Velké Británii Blackcircles.com. Společnost Allopneus je rodinná firma se sídlem v Aix-en-Provence, jež od roku 2004 zaznamenává silný růst. Momentálně ovládá 40 procent francouzského on-line trhu s pneumatikami fyzickým osobám. Allopneus zaměstnává 292 lidí, spolupracuje se 6000 partnerskými montážními středisky a provozuje logistické centrum ve Valence. Společnost každoročně prodá přibližně 3,6 milionu pneumatik a zaznamenává 27 milionů návštěv na svých webových stránkách. Nabytí 100% vlastnictví společnosti Allopneus Michelinem podléhá schválení francouzského úřadu pro hospodářskou soutěž.