Pneurevue.cz » Aktuality » Obchod » Binoit: Největší silou je náš produkt
Cedric Binoit, Vice President Marketing & Sales Europe Central North Region společnosti Michelin, má mimo jiné na starosti řízení obchodu v České republice. Řídí zdejší 21členný tým, jehož novodobá historie spadá do roku 1995.
V čem vidíte hlavní roli přímého obchodního zastoupení výrobce pneumatik na zahraničním trhu?
Michelin je společností bezvýhradně orientovanou na zákazníky, takže díky naší přítomnosti v České republice jsme blíže našim klientům a spotřebitelům a můžeme lépe reagovat na jejich potřeby. Český trh je v rámci regionu Central North velmi důležitý, a proto pobočka Michelinu v Praze hraje důležitou roli v naší regionální organizaci.
Jak je organizovaná vaše obchodní síť v ČR, jaké jsou její hlavní pilíře a kde vidíte případné rezervy pro její zdokonalování?
Jsme organizováni ve třech hlavních odděleních: jeden tým se stará o mimosilniční, zemědělské pneumatiky a pneumatiky pro stavebnictví, další má na starosti nákladní pneumatiky a třetí pak osobní pneumatiky. Máme rovněž regionálního manažera odpovědného za pneumatiky pro jednostopá vozidla. Náš prodejní tým tvoří zkušení manažeři na všech úrovních, kteří spolupracují s našimi klienty v poli. Takže trh oslovujeme pomocí kvalitního týmu a stejně tak kvalitního produktu.
Jaké hlavní úkoly v současné době řešíte a co vás čeká v nejbližší budoucnosti?
Jak jsem zmínil, naší největší silou je náš produkt. Působíme ve všech oblastech od nákladních, zemědělských, stavebních pneumatik, přes osobní, lehké užitkové letecké pneumatiky až po pneumatiky motocyklové. V každé z těchto kategorií máme významnou pozici jak z hlediska skupiny Michelin, tak i z hlediska značky Michelin. Vedeme si dobře, poslední dva roky rosteme, což je pro nás pozitivní.
Je těžké přesně predikovat, co se stane příští rok. Ekonomická situace v Evropě i v celém světě je velmi křehká. Obchodní válka mezi USA a Čínou je jen jedním z negativních faktorů. V rámci legislativy EU musíme brát v úvahu i balíček mobility, který ovlivňuje podnikání dopravních společností. Jsem však optimista, protože tu máme kvalitní tým a jsme připraveni čelit výzvám.
Článek vyjde společně s čerstvými profily dalších přímých obchodních zastoupení pneumatikářských výrobců v Pneu revue č. 4/2019.