Pneurevue.cz » Aktuality » Obchod » Agro pneu bez servisu? Nesmysl!
Navštívili jsme po čase Vladimíra Mácu v jeho pneuservisu v Jihlavě a povídali si o novinkách v branži. Naposledy jsme tu byli ještě před covidovou pandemií a hlavním, tehdy velmi třaskavým tématem byl zpětný odběr ojetých pneumatik. Od té doby se hodně změnilo, přibyly nové problémy a překážky, které je možné překonávat jediným možným způsobem – přizpůsobením se.
Ano, trh se nepřizpůsobí nám, my se musíme přizpůsobit jemu. Nakonec se tak stalo i v oblasti zpětného odběru. Vladimír Máca říká, že se v této oblasti nic moc nezměnilo a opotřebené pneumatiky nadále nepřiměřeně zatěžují jeho jihlavskou provozovnu. Ale chtě nechtě bylo nutné najít nějaký přijatelný kompromis a jít dál. A tak se to děje i v dalších oblastech. Procházíme skladem, všude převažují velká kola. „Tady všude bývaly osobní pneumatiky. Dnes tu převažují zemědělské a průmyslové pláště. Proč? Protože zvýšené mzdové náklady na zaměstnance nás donutily se věnovat velkým a těžkým pneumatikám.“
Hned naproti jihlavské provozovně stojí velký dřevozpracující podnik – směrem tam jeden kamion za druhým s kulatinou, směrem zpět soupravy naplněné po okraj dřevotřískovými deskami. Nakladače na dvoře v Kronospanu pracují s rozdrcenými paletami, v kolech mají stovky hřebíků. Stačí přejet s nakladačem k nám přes silnici a zajistíme okamžitou opravu.
Na dvoře pneuservisu v Jihlavě je i hromada velkých částečně ojetých kol různých rozměrů. „Tomu říkáme náš Tuzex,“ říká majitel a vysvětluje: „Používáme je jako nouzové řešení na pár dní, než poškozenou pneumatiku zákazníkovi opravíme. Pro zemědělce to má cenu zlata, protože nemusí kupovat pneumatiku novou, než dostane tu svoji opravenou. My umíme opravit pneumatiku, která má tak velkou díru, že bys jí prostrčil ruku,“ říká majitel firmy. Vybavení pro demontáž a montáž obřích kol jde do statisíců. Zouvačku Dido od M&B Engineering s prodlouženým ramenem pro váhu kola 26 q a průměr 3 metry má firma na dvou provozovnách. Tato práce je velká dřina a pokud si firma účtuje za opravu v průměru pět tisíc, tak není opravdu co závidět.
Celý článek si přečtěte v Pneu revue č. 4/2022
Foto: Vladimír Máca se synem Radkem v jihlavském pneuservisu